Pages

Assalamualaikum w.b.t..Selamat Datang ke laman rasmi ADUN Gombak Setia (N17) Y.B Dr. Hasan Bin Mohamed Ali. Terima Kasih

Saturday, September 4, 2010

Tangisan Ainul Hakim Menyusuk Jiwa, Adakah Sinar Baru untuknya

Gombak- Sebak, terasa sayu dan pilunya hati setiap kali menatap wajah anak yang dikasihi apabila diuji dengan penyakit.

Sakit yang telah dialami semenjak kelahiran. Adakah peluang si anak kecil ini meneruskan kehidupan seperti insan lain.

Inilah berbagai persoalan yang sentiasa bermain difikiran hati kedua ibubapa ainul setiap kali mendengar tangisan anak kecil ini ketka melawan kesakitannya.

Adik Mohd Ainul Hakim Abd Aziz berusia 2 thn menderita sakit dengan mengalami kepala yang besar sehingga boleh memberi kesan kepada penglihatannya.

Menurut kata Doktor, jika tidak diberi rawatan penglihatan ainul akan menjadi buta. Bukan sahaja mengalami kepala yang besar bahkan adik ainul juga mengalami kecacatan bahagian hidungnya.
Ibunya berkata, ainul sudah membuat operasi pembedahan yang pertama sewaktu usia kecil namun masih perlu membuat pembedahan untuk kali ke 2 pula kerana saraf penglihatannya terganggu dan perlu menjalani pembedahan yang memerlukan kos yang tinggi.

Rentetan daripada kesulitan yang dialami ini, maka saya berbincang dengan suami untuk membuat permohonan rayuan sumbangan kepada Pusat Khidmat Masyarakat (PKM) ADUN Gombak Setia. Semoga inisatif ini sedikit sebanyak dapat memberi sinar kepada saya dan masa depan ainul.
Alhamdulilah, dengan berkunjung ke PKM baru-baru ini, rayuan saya untuk memohon sumbangan bantuan akhirnya mendapat perhatian oleh Y.B Dato' Hasan B.Mohamed Ali, ADUN Gombak Setia.

"Sungguh saya bersama suami merasa terharu atas kunjungan dan sumbangan yang diberikan oleh ADUN kepada keluarga kami dengan menyampaikan RM1000 dan memberi wang zakat" . Sedikit sebanyak dengan sumbangan tersebut dapat memberi kekuatan kepada kami.

"Terima kasih kepada pihak pengurusan PKM Dun Gombak Setia dan kunjungan yang diberikan oleh Y.B Dato' Hasan atas keperihatinan beliau diatas kesulitan yang saya alami selama ini".

Moga ada harapan dan sinar baru untuk ainul meneruskan kehidupan ini seperti insan lain, katanya ketika Kunjungan oleh ADUN Gombak Setia dirumahnya baru-baru ini.

Ketibaan syawal yang semakin tiba, sudah pasti berbagai persediaan perlu dibuat, tetapi pada saya ia tidak berkmakna kerana kegembiraan hati saya semakin tiada lagi apabila menatap wajah ainul dan setiap kali mendengar tangisannya yang menahan kesakitan.
Hati ibubapa mana yang boleh menahan sebak, hanya doa dan harapan kepada ALLAH swt agar diberi kekuatan pada kami untuk terus mencari dana perubatan untuk membiayai kos pembedahan tersebut.

Semoga dengan rintihan hati seorang ibu ini, mendapat perhatian masyarakat sekeliling yang prihatin dengan menghulurkan bantuan kepada adik ainul.

Bagi yang ingin membuat amal kebajikan dengan meringankan bebanan keluarga tersebut, sila hubungi Pengurus Pusat Khidmat Manyarakat (PKM) ADun Gombak Setia, di talian 019-3389870, 013-6893185.



Editor : Khaulah Azwar

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...